Urban Belina: Lažna dojka

Lady Anous, foto Nada Žgank Lady Anous, foto Nada Žgank Lady Anous, foto Nada Žgank Lady Anous, foto Nada Žgank Lady Anous, foto Nada Žgank Lady Anous, foto Nada Žgank Lady Anous, foto Nada Žgank Lady Anous, foto Nada Žgank Lady Anous, foto Nada Žgank Lady Anous, foto Nada Žgank Lady Anous, foto Nada Žgank Lady Anous, foto Nada Žgank Lady Anous, foto Nada Žgank Lady Anous, foto Nada Žgank Lady Anous, foto Nada Žgank Lady Anous, foto Nada Žgank Lady Anous, foto Nada Žgank Lady Anous, foto Nada Žgank

For English version – see The Fake Bosom

Koncept

Imam najbolj fenomenalno zdravnico na svetu, tako rada grem k njej. Ampak še raje bi šla k specialistu, oni so vseeno največji strokovnjaki. Kaj, če vam malo več povem o svoji zdravnici, ki je itak presežek nad presežki. Super bejba. Ampak taka, ta prava! Če je kdo moja vzornica, je to ona. Taka ženska bi rada postala. Odlomek besedila performansa

Postmedijski ustvarjalec, književni prevajalec in pisec Urban Belina se v tandemu s performerko/-jem Danielo/-om Petković/-em posveča raziskovanju neoburleske, kvirovskih pojavov, zdravstvene dejavnosti, industrije dobrega počutja, mejnih anatomij in identitet mavričnega spektra, kot tudi ostalih raznolikih izrazov in sindromov (post)človeškega obstoja.

V performansu Lažna dojka predstavljata zgodbo Lady Anous, posameznice/-ka na transspolnem spektru v primežu zdravstvenega sistema med akutno fazo hipohondrije. Belina se na vsebinski ravni poigrava s fuzijo kvirovstva s heltizmom in vseprisotnim spodbujanjem zdravega življenjskega sloga.

Na naravoslovno-družbeni ravni lahko zaznamo vzporednice s konstruiranjem oziroma razvojem tehnološko pogojene biologije, temporalne post-gender entitete, ki predstavlja slutnjo prihodnjega ekosistema, poseljenega s hipernaravnimi ali biotehnološko modificiranimi nekdaj-človeškimi bitji. V okviru uprizoritvene raziskave smo tako razvili protokol za temporalno modifikacijo spolnega spektra, ki vključuje uporabo tehnologije anatomske in po meri oblikovane prsne proteze z mehansko (tlačno) žlezo z zunanjim izločanjem in uporabo ostalih ustaljenih družbenih tehnologij za kodificiranje spola, s katerimi se vsakič znova odvije sprememba performerke/ja Daniele/-a v fenomen skupka diagnoz in tesnob Lady Anous. Protokol omogoča izvajanje začasnih pomikov na spektru spola ob sorazmerno blagih neželenih učinkih.

Zdravnica reče: Mislim, da bova to težko izvedli. Veste, preiskave, ki jih naročam, morajo biti po predpisih upravičene. Če natančneje pogledamo vaše stanje, je očitno, da si želite bit ženska, vendar imate še vedno po moško razvito telo. Jaz osebe moškega spola ne morem naročit na mamogram. Ni upravičeno. Zdravstveno zavarovanje ne pokrije teh stroškov. Hočete reč, da moram najprej na operacijo, preden me boste lahko poslali na mamogram? Pa mi napišite napotnico za to, hočem spremembo spola, sem že do konca odločena. Zdaj takoj napišite, se bom šla kar jutri naročit! Odlomek besedila performansa

Vabilo

Danes vam pokažem draž telesa,
popeljem vas v sprevržena nebesa
v opoju vročice tropskih okužb,
v objemu zavetja zdravstvenih služb.

Sum na:

Lady Anous lahko podprete pri soočanju z diagnozami in v prizadevanjih za ozdravitev. Obisk bo mogoč v Ljubljani, v soboto, 2. decembra, z vstopom ob 21.00. Bolnica leži v spodnji dvorani Španskih borcev.

Opozorilo: Prosimo, da bolnici ne prinašate cvetja, da ne bi sprožilo neželene alergijske reakcije. Če bi jo kljub temu radi obdarili, se raje odločite za prehranska dopolnila.

Opozorilo: Ob obisku ste lahko izpostavljeni prizorom bolezni in razpada, zato udeležbo odsvetujemo osebam, ki so preobčutljive na kvirovske pojave, zdravstveno okolje, telesne izločke in tekočine, ali posameznikom s srčnim popuščanjem.

Avtorji in izvajalci

Koncept, besedilo, dramaturgija in protetika: Urban Belina
Umetniška raziskava, koreografija in izvedba: Daniel Petković
Kostumografija: Sara Jelen
Oblikovanje maske: Tina Prpar (Tinka Pobalinka)
Zaključna glasba in oblikovanje zvoka: Alenja Pivko Kneževič
Oblikovanje svetlobe in video dokumentacija: Izidor Čok
Glasova na posnetkih: Saška Rakef in Sabina Potočki
Studijska obdelava zvoka: Simon Penšek
Jezikovni pregled: Mateja Dermelj
Promocijske fotografije: Nada Žgank

Produkcija
Daniel Petković, samozaposlen v kulturi, in
Urban Belina, samozaposlen v kulturi
Tehnične zahteve
Finančna podpora
Umetniško raziskavo je podprlo Ministrstvo za kulturo RS.
Zahvale
Sonja Zlobko, Saška Rakef, Nina Meško, Anja Siegl
Seznam izvedb
  • Španski borci, Ljubljana, SI, 2. 12. 2017
  • Festival Živa 2017, Španski borci, Ljubljana, SI, 10. 11. 2017
  • Medijski odzivi
  • Preplesano leto 2017. Obilno in uspešno!, Daliborka Podboj, Parada plesa, 6. 1. 2018
  • Drugačnost v času in prostoru z Lažno dojko in Ibsnovimi ženskami, Daliborka Podboj, Parada plesa, 22. 12. 2017
  • Daniel Petković. Njegova Lažna dojka vas popelje v sprevržena nebesa!, Parada plesa, 29. 11. 2017
  • Živa! Deset let festivala plesne ustvarjalnosti mladih, Daliborka Podboj, Parada plesa, 27. 11. 2017
  • Parada, foto Nada Žgank, Mladina, 17. 11. 2017
  • Plesna ustvarjalnost mladih se na oder postavi, K. T., MMC RTV SLO 8. 11. 2017
  • Začenja se tridnevni festival plesne ustvarjalnosti mladih Živa, mce/tv, STA, 8. 11. 2017
  • Festival plesne ustvarjalnosti Živa 2017, JSKD, Sigledal, 1. 11. 2017